Våran Midsommar

Publicerat: 2012-06-23 Kl: 19:15:54 | I kategori: Allmänt | 1 kommentarer

Gårdagen var mysig, rolig och mycket trevlig, vi spenderade den med min storebror och hans familj. Vi började dagen med städ och förbereda maten. På menyn stod det sill, nypotatis, gräddfil, gräslök, köttbullar, ostpaj mm. Innan våra gäster skulle komma hade jag tänkt att vi skulle åka ut till Sofiero och dansa runt midsommarstången. Men tyvärr satte det dåliga vädret stopp på den tanken. Vid två tiden kom då äntligen min bror. Vi åt Mycket och Gott och Länge:) Barnen lekte och busade och vi vuxna pratade en massa. När klockan närmade sig sju så klarnade det äntligen upp och solen tittade fram, så det blev en lång och härlig kvällspromenad. Barnen fick gunga och leka. När vi kom hem igen blev det jordgubbar  och grädde innan dem tre minsta skulle inta sängen. Vi vuxna intog soffan och det blev film och snacks. Dem äldre barnen höll sig på ovanvåningen hela dagen och sysselsatte sig med film, spel och lek.
När klockan närmade sig tolv slaget så var vi alla rätt trötta efter en riktigt mysig dag och sängen kallade:)

Dagens outfit. Långklänning från Lindex.

En dag på stranden

Publicerat: 2012-06-18 Kl: 20:51:41 | I kategori: Allmänt | 0 kommentarer

Frukost i magen, sandleksaker och matsäcken packad. Då tog vi cykeln till stranden. Solen sken i kapp med vårt glada humör:) det blev sandslott, vattenlek, bad och lunch i sanden. En härlig dag tills molnen kom över oss. Vi packade ihop och cyklade till mamma. Skulle hämta Michelles mobil. När vi steg av cyklarna började det regna. Det blev mellis i mammas vardagsrum, kex och frukt. Eftersom regnet inte ville ge med sig, så lämna vi kvar cyklarna och mamma gav oss skjuts hem.

Fler bilder från idag!

Publicerat: 2012-06-17 Kl: 22:12:31 | I kategori: Allmänt | 1 kommentarer

BarnensDag

Publicerat: 2012-06-17 Kl: 22:04:46 | I kategori: Allmänt | 0 kommentarer

Idag träffade vi våra vänner Malin och Ellioth och gick till Barnensdag. Tyvärr så öppnade himlen sig. Men vi trotsade vädret och stannade kvar. Vi fick ponchos av HD, Elina var inte så förtjust i det men den fick sitta kvar iaf. Det var karuseller, ponnyridning, poliser på besök, tävlingar, korvgrillning, uppträde mm. Elina ville prova att rida, så vi ställde oss i kö men när vi väl var framme blev hon rädd. "vill inte sitta på hästen, mamma" sa hon. Det var en trevlig dag trots vädret och vi fick umgås några timmar med våra vänner:)

Hembygdsparken

Publicerat: 2012-06-17 Kl: 21:25:05 | I kategori: Vardag | 1 kommentarer

I lördags hade vi inga direkta planer. Vi hade pratat om badhuset men Ellion och Elina vaknade med förkylning så det får bli en annan gång. Men som vanligt om helgerna blir  jag rastlös. Så jag gav förslag på Ängelholm och hembygdsparken, djur, lekpark och cafe. Så hela familjen hoppade in i bilen och styrde näsan norrut. Det blev en massa bus, lek, klappa hästar och titta på dem söta rådjuren. Vi promenerade in i Pytteskogen, där dem små tittade på troll och tittade in i hyddorna/tälten. Tyvärr ville inte vädret vara på vår sida denna dagen. Så vi fick vara nöjda  och gick tillbaka till bilen. Allas magar skrek nu efter mat. Inte så lätt att hitta matställen som passar alla i en ny stad, så efter att ha kört runt i regnet och letat, bestämde vi oss för att styra hemåt igen och äta på ikea. Där intog vi Sommarbuffen och efter blev det lite inköp som burkar, skålar och inte att förglömma två st diskborstar:)
Åter hemma intog vi alla soffan och där stanna vi tills det att sängen kallade vid tio tiden.

Bra start på sommarlovet!

Publicerat: 2012-06-14 Kl: 09:40:56 | I kategori: Allmänt | 1 kommentarer

Just nu sitter Nattis och jag på Espresso House och har intagit en god frukost. Hon tyckte det var en perfekt start på lovet att äta frukost ute:) och denna mamma tackade inte nej. Vädret är inte lika bra, kallt och regnet ligger i luften. Var tar sommaren vägen. Jag som trodde att jag skulle få njuta av solen ett par veckor innan jobb. Tiden tickar ner och nu är det bara 3 veckor kvar tills jag ska återgå till jobbet, iaf i 10 veckor. Nä nu får vi se vad mer denna dagen bjuder på. Ska dricka upp mitt te nu och återgå till min dotter.

Fina underbara och roliga helg

Publicerat: 2012-06-12 Kl: 16:34:10 | I kategori: Allmänt | 1 kommentarer

Oojj det var nu många dagar sedan jag var här inne och skrev ett inlägg. Men den boven är min förkylning som sedan gick över till bihålsinflammation, är bättre nu men den ligger kvar och vill inte släppa riktigt än. Har fått en kur med kortisonnässpray och den varar till söndag. Så jag har varit så trött och inte orkat många knop:)Men nu slut pratat om det.
Har haft en underbar helg, som jag kommer bevara djupt i mitt hjärta. Mycket skratt, glädje tårar, sång, dans, fina människor och vänskap. Dem orden föklarar min helg perfekt! Min kusin och jag hade planerat in en möhippa till min mamma i lördags. Har ringt, mailat, ordnat och donat ett par veckor för att mamma skulle få en fin dag att minnas länge. Hennes bästa och finaste vän från Värmland kom i fredags kväll. Och så kom då lördag morgon och det var dags att bege sig iväg och möta upp alla tjejer och överraska mamma. Vi var i en studio och sjöng in två låtar, så jäkla roligt och resultatet blev riktigt bra:) sedan stod det magdans på schemat, alla hade  så roligt och vi gjorde vårt bästa. Ost, kex och vin intog vi i en park innan vi tågade ner i stan. När regnet kom tog vi bussen tillbaka till mammas lgh och grillade, åt och drack gott och hon fick lite paket, där hon fick gissa vem det var ifrån endast genom att titta på innehållet:) Efter ett 12-timmars pass som avslutades med dans i storarummet var vi alla nöjda och sängen kallade!!!!!

Söndagen kom och Lars tog med tjejerna och åkte ner till Tosselilla. Där åkte dem karuseller, klappade och matade djur, hoppade studsmatta och åt glass. Medans jag och Ellion tog bussen till mamma. Helle och jag hade planerat in att vi skulle prata och planera upplägget inför bröllopsdagen innan hon skulle ta tåget hem på em.