En underbar och solig helg.

Publicerat: 2014-03-09 Kl: 23:12:50 | I kategori: Allmänt


Nu är denna vecka slut och jag börjar en ny vecka med massa härlig energi, energi till barnen, träningen och till livet. En helg som denna gör mig så varm i hjärtat, det behövs inte mycket, bara få umgås med familjen och vänner, då mår jag som Bäst<3 Vi inledde helgen med ett besök på öppna förskolan i Maria Park med våra fina vänner Malin, Ellioth och Elias. Det blev lek, massa pyssel för Elina och Ellion, sång och en god fika. Vi hälsade på Michelle och Nathalie i skolan innan vi sa hejdå till Malin och barnen och tog bussen hem.
När vi vaknade i lördags sken solen och det var underbart väder. Elina åkte på teater med mormor och Lars och Michelle åkte iväg och hjälpte en vän. Jag tog med mig Ellion och Nathalie ner i stan. Vi hoppade av vid konserthuset och kastade boll på torget, härliga sol den gör oss alla på så gott humör:-) Vi fortsatte sedan ner till hamnen och promenerade längs vattnet.
Ellion ville ha dåligt väder igen så han slapp ha solen i ögonen sa han:-) Det var så mysigt och få lite egentid med dessa två. Prata, leka och mysa tillsammans. Mamma kom ner och lämnade Elina innan hon skulle vidare. Elina kom lagom till fikan, Vi köpte med oss lite dricka och chokladbollar från Espresso house och satte oss i solen.
Vi fortsatte mot Gröningen. Gick längs strandpromenaden, gick balansgång på muren, hoppade i vattnet innan det blev en runda på piratlekplatsen, en stor favorit hos barnen. Det var en riktigt underbar dag.
Söndagen bjöd också på sol men mycket blåst. Vi mötte upp mamma i studion och körde ner till stranden. Tanken var att vi skulle grilla men det blåste för mycket. Lars och barnen flög med draken och kastade boll med Wilma medans mamma och jag fotade. Efter lite överläggning så körde vi till Råådalen och grillade. Så härlig plats och så fint med vatten och skog. Michelle och hennes kompis kom också dit. Efter massa lek och frusen var jag smakade det gott med korv. Värmde mig med en filt vid brasan. Barnen var helt svarta i ansikte och händer men roligt hade dem och vi med:-) Nu var vi alla nöjda och körde hemåt.
Kommentarer
Postat av: mamma

Vilka underbara bilder <3 Njuter av ditt sätt att skriva, man slukar sig in i din känsla. Jag njuter verkligen och ett leende på läpparna hela tiden <3. Tack för att du delar allt. Puss <3

2014-03-10 @ 08:02:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0