Lekplatshäng och vattkoppor.

Publicerat: 2013-04-16 Kl: 22:16:52 | I kategori: Allmänt


Igår var jag hemma med dem små. Upptäckte i lördags att Elina hade några små röda utslag och det visade sig vara vattkoppor. Under dagen och kvällen blev det bara mer och mer. Hon klagar inte och man hör inget gnäll men kliar gör det, stackaren har det även i hårbotten och ögonlocken men hon är som sagt så duktig. Hon ville gå ut på lekplatsen och jag sa men du har ju vattkoppor. Elina; men mamma det går bra ändå:) hon är rätt stolt över dem. Än så länge syns det inget på Ellion, hade egentligen önskat att han också fått det nu. det kan dröja 10-20 dgr innan det slår ut men ändå bära på viruset. Det var en härlig dag som bjöd på sol och värme. Så efter storstäd, vila och sen lunch gick vi ut för att gunga och sparka boll.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Helle

Hej älskade unge!!

Ha inte dåligt samvete för att ta ut barnen med vattkoppar......
Helt ok men se bara till om det kommer fler barn att långsamt gå därifrån ;)
De mår bara bra av att vara ute, kliar mindre då!!
Hur går det med din huvudvärk??

Saknar dig/Er sååå.
Puss o kram <3

Svar: Hej hej! Elinas vattkoppor var många men hon hade inga direkta besvär men ellion har haft det desto värre. Men nu har alla haft det, det är ju skönt:) tack min huvudvärk är äntligen över och jag mår bra igen:) saknat dig med i massor<3 kram i massor
Sophie Ekman

2013-04-17 @ 15:27:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0