Fredriksdal och Helsingör

Publicerat: 2012-09-02 Kl: 19:42:57 | I kategori: Allmänt


Våran helg började med en ledig dag. Redan på torsdagen kände jag att jag ville hitta på något med dem små. Det stod mellan badhuset, leklandet och Fredriksdal. Men ganska snabbt åkte dem två första alternativen bort. Ensam på dessa ställena med två vildingar kändes inte som en bra ide för denna mamma:) Såg framemot en lugn dag. Så det blev ett besök hos djuren, alltid lika uppskattat av både barn och vuxna.
Tänka sig att denna gången lyckades Ellion hålla sig vaken. Elina pratade med honom hela vägen," Du får inte sova Ellion, då får du inte titta på djuren, inte sova nu". Det blev två härliga timmar med hästar, kor, grisar mm och avslutade med en fika. Elina sa: Mamma, vi är på utflykt nu så var ska vi äta? Jag: ok, klart man ska äta på utflykt. Går det bra att äta på detta fiket här? Elina: Ja det går bra. Goa unge, så härlig, så pratsam och så bestämd:)
Denna dagen valde jag att ta syskonvagnen och tur var det, för när vi kom ut från Fredriksdal slocknande dem båda gott i vagnen.
Så kom då lördagen och ute var det sol/molnigt med termometern visade ändå ca 20 grader. Lars var trött efter en tuff vecka på jobb och ville ta det lite lungt. Så Ellion stannade hemma medans jag tog med Elina och Nathalie på en överraskning. Vi hoppade upp på cyklarna och styrde mot stan. Nathalie hade miljoner frågor om vart vi skulle, nyfiken som vanligt. När vi satte cyklarna vid Knutpunkten frågade hon om vi skulle åka båt, Visst var det det vi skulle. Båten till Helsingör. Jag tänkte vi bara skulle titta i affärer, äta gott och vara tillsammans och mysa bara vi tre. Men det som var mest spännade var ju ändå att få åka båt iaf enligt Elina:) Vi hade väder gudarna med oss och solen värmde gott. Vi hade ett par härliga timmar andra sidan sundet. Så det var en glad  men trött liten tjej som somnade redan kl. 19.25. Nathalie tackade flera ggr för en rolig dag.
 
Kommentarer
Postat av: Johannaty.se

Va fin ni är =)

Svar: Tack!!
Sophie Ekman

2012-10-23 @ 09:18:14
URL: http://johannaty.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0