Dags att börja packa.

Publicerat: 2012-09-12 Kl: 14:18:12 | I kategori: Allmänt


Första dagen som arbetslös, trist, har trivts väldigt bra på mitt (sommar) vikariat och nu är jag tillbaka som timvikarie. Är på samma gång glad att jag är lite ledig just nu eftersom vi får våran nya lgh om 2,5 vecka och denna mamman har inte börjat packa än:) Eller jo har faktiskt packat dem 5 första lådorna nu på förmiddagen men så tog tidningspappert slut, typiskt eftersom jag var sugen på att packa idag. Jag får passa på att ordna med flytten när dem små är på dagis, dem är tyvärr inte den bästa hjälpen när det kommer till att packa. Det mesta hade åkt upp ur lådorna igen och sedan hade vi haft papper i hela lgh.
Jag längtar så mycket till flytten. Lägenheten är så fin, nyrenoverad. Michelle och Nathalie längtar också, hade gärnat flyttat idag. Vi kommer bo nära deras skola och kompisar nu och dem längtar tills dem kan cykla till skolan.
Var skönt att hinna med lite packning, slängt en del, slängt blommor, diskat krukor och tvättat två maskiner. Nu skiner solen igen och jag ska hoppa på cykeln för att hämta mina gullungar. Ikväll ska jag iväg på ett Ljusparty.
Kommentarer
Postat av: Helle

Men hallåååå....ska ni flytta???
Berätta berätta, var när o höll på att skriva hur..thihi
Ja det kanske börjar bli trångt nu när de 2 små oxå behöver mera plats?!
Lycka till med detta roliga att packa för flytt...blääää ;)))
Puss o kram t Er alla <3

Svar: Ja vi har flyttat:) har tyvärr glömt bort bloggen bland lådor, sjuka barn mm. Vi har flyttat till norra hbg, Ringstorp. Ca 2,5 km till barnens skola, nu kan dem cykla:) på sina nya cyklar. Vi har faktiskt flyttat till mindre, pga av planer på framtiden. En väldigt fin, mysig, ljus, ny renoverad och väl planerad lgh:)var lite jobbigare m flytt när man har två små "hjälpredor":) men nu är vi så gott som klara. Puss och kram<3
Sophie Ekman

2012-09-22 @ 14:18:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0