Nu har det hänt....

Publicerat: 2012-01-31 Kl: 21:38:00 | I kategori: Allmänt


Elina har kissat på toa, för första gången:) ett stort ögonblick, iaf för mig. För Elina däremot blev det lite tårar.
Jag har bestämt mig att nu när hon är fyllda två så är det dax att pottränas, har som mål att hon ska vara blöjfri till sommaren:)
Hon har inte velat sitta på pottan pga att hon är så rädd för den. Så vi köpte en liten ring att sätta på toan men den var heller ingen hit enligt henne. Men igår bestämde jag mig att nu sätter jag bara henne där och det var inte poppis eller jo kanske. Efter att ha protesterat i sådär 10 sek var det ju ok:)
Vi sjöng några sånger men det blev inget. Så idag gjorde vi ett nytt försök, men efter att ha sjungit alla sånger jag kan gav jag upp.
Tog en paus och titta på tv.
Så tillbaka på toan och nu efter bara två sånger , bingo , hon klarade det:) jiiipppi:) Det var ju ovant för henne så hon blev nog lite chockad därav tårarna. Sen sken hon som en liten sol och sprang ut till pappa och berättade.
Vår stora lilla tjej!

Kanske inte så intressant info för er:) men stort för oss här hemma.

Kommentarer
Postat av: mormor

Duktig lilla tjejen :-) Jiiiippi....

2012-02-01 @ 22:10:47
Postat av: Hanna Z | Mamma - Mode - Skärgårdsliv

Åh, duktiga tjejen! Förstår att det känns stort! :)



Ja jag trivs jättebra med nya bloggen, även om det är mkt att lära... Jag fick hjälp med hela bytet så jag behövde inte göra ett dugg:)

2012-02-02 @ 19:18:39
URL: http://hannaz.se
Postat av: Madeleine - Mamma - Foto - Oslo

Ja, ibland önskar jag verkligen att jag bodde längre ned i Sverige (norge når ju inte så mycket längre ned än såhär, hihi), för att få det iallafall lite varmare :D



Och tack snälla, blir så glad!



Kramar

2012-02-03 @ 14:43:08
URL: http://madeleines.se
Postat av: Jennie & Grodorna

Gick inte att kommentera det senare inlägget. Vart bodde ni innan flytten?



2012-02-03 @ 23:21:05
URL: http://jennieskoglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0