LUCIA

Publicerat: 2012-12-14 Kl: 11:13:36 | I kategori: Allmänt


Ja jag vet att det är den 14: e idag men ofta kommer mina inlägg en dag senare: ) Igår var det alltså lucia. En mysig dag! Jag jobbade och det var en lugn och fin dag. Tv:n stod på när jag kom och Sveriges lucia härliga toner ljöd genom rummet. Elina gick lucia på dagis men tyvärr var inga föräldrar bjudna för att nästa fredag har hela dagis en stor avslutning i Maria kyrkan med ljuståg, då alla barnen får vara klädda som tomtar, tärnor el pepparkakor. Elina fick iaf välja vad hon ville vara, en pepparkaka så klart sa hon. Tyvärr han jag inte i all morgonstress foto vår lilla sötnos<3 På kvällen skulle Helsingborgs lucia m tärnor sjunga i Maria kyrkan, kl 19.07. Precis när dem små ska nattas. Men vi ville gärna gå. Så när Lars körde iväg på julbord så tog vi bussen ner till stan. Mamma och Rolle skulle också titta. Barnen var så snälla och duktiga. Satt så fint och lyssnade på den vackra musiken. Ellion somnade gott i min famn. Kvällen var så fin och mysig. Maria kyrkan är en mycket stor och ståtlig byggnad. Halv nio vandrade vi mot bussen, genom en vacker stad upplyst av vackra lampor och marschaller!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0