Vår lediga dag

Publicerat: 2012-08-27 Kl: 22:54:23 | I kategori: Vardag


Dagen började med sovmorgon:) När vi gjort oss klara tog vi bussen till mamma och Rolle. Där vi bjöds på en god frukost, turkisk yoghurt, hallon, flytande honung, nötter,¨ny kokta ägg på en god bulle och te. Härlig start på dagen. Sedan var det en massa prat och barnen busade. Det är otroligt att dem nästan hela tiden ska hitta på något plocka böcker och cd-skivor från bokhyllan, hoppa i soffan, pilla på tv:n. Vid elva tiden städade vi undan och begav oss ut i solen. Skulle handla lite innan frisöbesöket.
Känns härligt att vara nyklippt och blev så nöjd. Är glad att jag hittat en sån bra frisörska.Jag kände genast att det var rätt och hon förstår hur jag vill ha det och kommer med tips och förslag. Idag fick jag henne att gråta:) hon frågade hur mamma och Rolles bröllop var. När jag sedan berätta att Michelle sjöng: För att du finns och att hon sedan koregraferat ett dansnummer som hon sedan lärt sina kusiner under kvällen, kunde min frisörska inte hålla tillbaka tårarna. Härligt med människor som kan vissa känslor så öppet.
Sedan blev det en fika i stan innan vi tog bussen hem. Tack mamma för en fin dag och för att du satt barnvakt ikväll.
Nu har jag tvättat en maskin och väntar på diskmaskinen ska bli klar innan sängen kallar.
Imorgon blir det jobb,dagis,skola, läkarbesök och sedan en tur ut på Väla för skojakt till Michelle.
 
Bilder från vår skogspromenad förra helgen.
 
 
Kommentarer
Postat av: Hanna Z | Mamma - Mode - Gravid

Ja det är så underbart! Jag hoppashoppas att det fortsätter i samma stil nu. Jag känner att jag verkligen kan njuta här hemma nu när jag vet att han har det så bra och tycker det är så roligt.
Blev lite hemmafix idag med, inte bara slapp, kan ju inte låta bli när tvätthögen växer och saker strös ut över hela hemmet, haha.

2012-08-28 @ 12:14:42
URL: http://hannaz.se
Postat av: mormor

Tack själv för en mysig dag :-). Alltid lika härligt...de små bustrollen förgyller ens tillvaro. Puss

2012-08-28 @ 14:04:33
Postat av: Hanna Z | Mamma - Mode - Gravid

Ja verkligen! Underbart är det och just nu bökas det runt för fullt där inne, hihi

2012-08-30 @ 20:57:28
URL: http://hannaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0