Egentid och kvällsmys

Publicerat: 2012-08-26 Kl: 22:19:58 | I kategori: Allmänt


Då var min jobbhelg slut. Det är långa dagar, 7-20. Men tiden går fort och det är att göra nästan hela tiden.
Nu sitter jag nyduschad och med morgonrocken på och myser i soffan. Familjen sover, ljusen är tända, teet i handen, mmm härligt. Jag tycker om att få lite egentid innan läggdags. Att få slappa i soffan, läsa en bok, titta på dem tvpogrammen som jag gillar, njuta av lugnet och tystnaden.
Jag har alltid tyckt om att läsa böcker men med barnen, jobb och alla vardagssysslor hinner jag inte riktigt ta mig tid till att koppla av och sätta mig ner och läsa. Jag kan inte ha en massa tankar och en massa måsten i huvudet om jag ska kunna läsa. Men jag har nu lånat en bok av min arbetskamrat, Det ska bli ett sant nöje att döda dig av Magdalena Graaf.Så jag tror det blir några sidor ikväll. Är den riktigt bra och spännande kommer jag ha svårt att släppa den.
Imorgon är jag och dem små lediga. Vi ska börja dagen med frukost hos mamma,sedan blir det klippning för min del och på kvällen föräldramöte.
Nu säger jag God Natt och sätter boken i handen.
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0