Många timmar på barnakuten

Publicerat: 2012-04-07 Kl: 10:10:25 | I kategori: Allmänt


Ellion har varit dålig sedan förra helgen. Började i lördags med diarré och hög feber. På söndagen fortsatte det och nu började han även att kräks. På måndagen avtog kräkningarna men han var fortfarande dålig, slö och ville inte äta. Han fick stanna hemma från förskolan hela veckan, så typiskt att han skulle bli sjuk nu under inskolningen. I onsdags kräkts han igen, det stod som en fontän ur munnen. Stackars liten<3
Eftersom det inte blev någon förbättring gick jag till akuten med honom igår.
Vi fick eget rum och jag skulle ge honom vätskeersättning i 1,5 h. Försökte även få i honom lite rån med smör. Han var så trött och ville bara sova, skrek hysteriskt varje gång personalen kom in:) I Samråd med läkaren bestämde vi sedan att lillkillen skulle stanna i 4 h och få dropp.
Han var så duktig hela dagen, satt i mitt knä hela tiden och sov från och till.
Efter ca 10 h fick vi gå hem. Men blir det ingen förbättring med mat och diarrén skulle vi komma igen.
Gör så ont i mammahjärtat när barnen är sjuka.

Kommentarer
Postat av: Hanna Z | Mamma - Mode - Skärgårdsliv

Ja jag hoppas det blir uppskattat, än sålänge är studsmattan väldigt poppis, och han gillar att gunga (högt!), och att gräva i sanden är ju inte fy skam det heller, så det borde få tummen upp:)



Men usch! Jag hoppas han mår bättre.. Det är verkligen hemskt när dom små mår dåligt och speciellt när man inte vet vad det är...

2012-04-09 @ 21:53:55
URL: http://hannaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0